ara cat DISSABTE 80 EURO EMPORTAT EL CRIATURES MIQUEL El problema no és la doctrina socialdemocrata, sinó la falta de conviccio d'ambició dels seus iders, BALANG DE L'ERA OBAMA THE END La setmana vinent s'acaba una etapa historica a la Casa Blanca el primer president negre dels Estats Units finalitza els seus 8 anys de govern deixant un llegat amb llums i ombres fotograf ofi Un informe de l'exercitresponsabilitza Trillo de l'accident del lak-42 Oliu: el Sabadell Catalunya lidera la pujada del preu del lloguer canviaria de seu si hi ha DUI El president del banc veu L'increment ha doblat la mitjana estatal i Barcelona picaresca en la reclamació és la ciutat méscara de les clausules terra

Día siguiente 



Recognized text:
Noticias
Anier: "Afronto la traïció des de diferents punts de vista"
Anier (reina, escrit al revés) és el nom artístic de Mel·lina Altés (Barcelona, 1998). Amb només 17 anys va saltar a la fama cantant rap i hip-hop. Va penjar el primer tema a YouTube el 2015, i el 2017 ja era coneguda a la comunitat hip-hop amb temes com Where, Fuego a tregua o Carnaza, amb diversos milions de reproduccions.Rússia celebra el 80è aniversari de la victòria sobre els nazis
Mor el cronista cultural Joan de Sagarra
Joan de Sagarra (París, 1938 - Barcelona, 2025), cronista de la Barcelona de la segona meitat del segle XX i, especialment, de la vida dalt dels escenaris catalans, ha mort als 87 anys, segons avança el seu diari, La Vanguardia. Al llarg de seixanta anys, fill del reconegut escriptor Josep Maria de Sagarra (1894-1961), ha cultivat el seu renom de columnista polèmic i crític exigent. Entre les fites de les seves cròniques culturals hi ha la d'haver inventat el concepte de Gauche Divine des de les pàgines del Tele/eXpres per definir els intel·lectuals i artistes progressistes i benestants que habitaven la discoteca Bocaccio als anys 60 i 70, entre els quals es movia."Un papa gairebé peruà": l'Amèrica Llatina es fa seu el papa Lleó XIV
“Si em permeten, també, una paraula, una salutació [...] a la meva estimada diòcesi de Chiclayo, al Perú”, va dir en castellà Robert Prevost en el seu primer discurs com a pontífex, davant una multitud que l'ovacionada, emocionada, a la plaça de Sant Pere, “on un poble fidel ha acompanyat el seu bisbe, ha compartit la seva fe, i ha donat tant per seguir sent una Església fidel a Jesucrist”.Albert Serra: “En un any, el 80% de pel·lícules les farà una IA, i les farà millor”
“L’evolució de l’art contemporani va per un camí i la de la meva ment per un altre, i en aquesta col·lisió crec que s’hi troba l’interès d’aquesta proposta”, va dir dijous Albert Serra abans de presentar a la Filmoteca fe sense obres morta és, una peça realitzada per encàrrec del Museu Tàpies amb motiu del centenari del pintor celebrat l’any passat. Dir-ne homenatge potser seria excessiu: durant 53 minuts dividits en vuit parts amb títols com Amic, Oracle o Primera caiguda, Serra filma escenes sense narrativa ni gairebé acció, de vegades sobre la projecció d’una obra de Tàpies i sempre acompanyades d’un embolcall sonor de capes de sintetitzador i feedback del seu músic habitual, Marc Verdaguer. De tant en tant apareixen subtítols sense relació amb el que mostra la pantalla: pot ser un evocador “Qui somia a qui?”, un desconcertant “Amor Visca” o un críptic “merla, oriol, pardal, tallarol”. Entre els actors que apareixen al film –no es pot dir ben bé que actuïn�