Previous Día anterior
Día siguiente Next
Previous
Next
Portada del periodico Ara:
Newspaper website Sitio web




Recognized text:
GUERRA BRUTA
Una denúncia implica
dos exdetectius de
Método Ben
l'operació Catalunya
La Policia Nacional hauria pagat als
La denunciant, que ara viu als EUA,
ara.cat
investigadors perque espiessin polítics
afirma que ha rebut amenaces
catalans, segons l'exparella d'un d'ells
l perque es desdigui de les acusacions
DIMECRES
130 EUROS
JOSEP
RAMONEDA
Bauman se situava davant
de la paradoxa que a
mesura que avanca el
No al referéndum pactat
procés de globalització
proliferen les fronteres
La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, dirigint-se ahir a la tarda a la reunió
FERRANSAEz
amb el vicepresident catala Oriol Junqueras, a qui va reiterar la negativa a parlarsobre un referéndum pactat
Linteres perAndorradels
intellectuals propers al
Nou acord
Investiguen ara
La banca hauraa
catalanisme deiepoca de las
Mancomunitat depassava
de tornar en
sense data,
el pare de la
les relacions culturals
tres mesos les
per traslladar
Nadia per fer-li
CATI CANYELLAS
clausules terra
la Model
fer pornografia
CARLA ALSINA
Els afectats no hauran
El Govern pagara els
Els Mossos troben fotos
Cal posar en evidencia la
nous centres en solars de caire sexual de la filla
de recórrer als tribunals
reproducció d'estercotips
de ge
de propietat munici
entre el material confiscat
nere en processos
per rebre els diners
iladificultat de
fer-los

Noticias
  • Aracadabra (3)
    .
  • Sánchez es prepara per a la convivència amb Junts després del divorci
    Pedro Sánchez enyora saltar al desaparegut estadi Vicente Calderón a ritme de Guns N' Roses. Ara confessa no tenir temps per anar a concerts i festivals, però quan deixi les seves responsabilitats polítiques serà de les primeres coses que mirarà de recuperar. Això, però, no passarà fins "d'aquí a molts anys". Per disgust d'aquells que li demanen que convoqui eleccions –el líder del PP Alberto Núñez Feijóo ho va tornar a fer aquest dimecres–, Sánchez travessa amb aquesta actitud l'equador de la legislatura –va ser investit fa exactament dos anys–, o com a mínim així ho assegurava davant els micròfons del programa Generación Ya, de Ràdio 3, aquest dijous. El cap de l'executiu espanyol s'hi plantava per sorpresa per parlar de les últimes novetats musicals i confessava que ara està enganxat al grup de rock indie Destroyer –destructor, en català–. ¿Què en pensaran Mariano Rajoy, Albert Rivera, Pablo Iglesias o Pablo Casado?
  • El bloc d'habitatges cooperatiu més gran de l'Estat ja es construeix a Barcelona
    Una tanca opaca, de gris metàl·lic, recorre uns 50 metres de vorera al bell mig de Sant Andreu del Palomar. Si algú s'hi atansa un matí laborable solejat, sentirà unes obres en la seva fase de cimentació. Però de seguida, l'atenció passarà de l'oïda a la vista, i el trontoll de maquinària quedarà asfixiat per una grua monstruosa, alçada al mig del no-res. Per resseguir el braç de la grua amb la mirada, cal protegir-se els ulls per no enlluernar-se, però no cal aixecar gaire la vista per esbrinar que no és una construcció qualsevol. "Aquesta obra no és un negoci, perquè l'habitatge és un dret", diu un cartell, també gris, que reposa sobre la tanca.
  • "¿Recordem l'Alemanya de l'Est com una dictadura o com un país secretament millor?"
    Tot i que va néixer en una petita ciutat al sud-oest d'Alemanya quan el Mur de Berlín ja havia passat a la història, Charlotte Gneuss (Ludwigsburg, 1992) va créixer escoltant les històries que els pares li explicaven sobre la seva joventut a Dresden durant els anys de la RDA. "Com que n'havien pogut fugir molt aviat, no tenien cap problema per parlar-ne", recorda ara. Ella va fer el moviment invers: quan va fer 18 anys es va mudar a Dresden per estudiar treball social, i d'allà va marxar a Leipzig, on es va formar en escriptura creativa. "Gràcies a la meva àvia em vaig convertir en una gran lectora des de petita. Potser era inevitable que algun dia provés d'escriure", comenta. L'arrel de Gittersee, la seva primera novel·la –publicada ara en català a Periscopi, traduïda per Carlota Gurt, i en castellà a Acantilado, traduïda per Alberto Gordo–, són tres frases que se li van acudir seguides a l'autora i que la van convidar a estirar el fil, emportant-se-la fins a l'Alemanya on van créixer els seu
  • Els homes llegeixen menys ficcció, i potser per això se senten més sols
    Fa uns anys vaig tenir un professor d'escriptura creativa que, el primer dia de classe, va dir, solemne: "Al meu curs no hi acceptaré novel·les roses ni de fantasia, ja podeu canviar de projecte si veniu amb aquestes idees". Aquesta afirmació, impròpia d'algú que ha d'acompanyar l'aprenentatge de les noves veus, va més enllà d'una preferència literària i condensa una herència antiga: la idea que hi ha literatures serioses i literatures menors. No és casual que el menyspreu acostumi a caure del cantó dels gèneres considerats tradicionalment femenins: la literatura romàntica, la fantasia i l'autoficció; mentre que el pensament, associat culturalment a l'esfera masculina, s'ha considerat l'emblema de la literatura seriosa.